Кућа Добрих Вести

Астро викенд у Дому омладине

(5 гласова)

ASTROoooБЕОГРАД - У Дому омладине Београда овог викенда ће се одржати Астро викенд на коме ће се окупити представници великог броја астрономских друштава, предавачи из области астробиологије, астрофизике, биохемије и биологије, као и сви заљубљеници свемира.

Током три дана Астро викенда (27, 28. и 29. децембар) кроз бројна предавања, радионице и научне филмове, шира јавност ће моћи да се детаљно упозна са актуелним истраживањима везаним за могуће откриће ванземаљског живота.

Улаз за посетиоце је бесплатан.

Поред садржајног главног програма предавања, биће приређен и разнолик пратећи програм. Астрономска друштва имаће штандове у холовима Дома омладине, на којима ће информисати публику о својим активностима. Удружење Атеисти Србије промовисаће онлајн часопис „Велики прасак“, а данас у 19.30 часова биће организовано окупљање љубитеља популарног часописа „Галаксија“, уз присуство неколико чланова првобитне редакције.

Својеврстан раритет представља чињеница да ће посетиоци Астро викенда моћи ексклузивно, по први пут, да виде збирку метеорита из Природњачког музеја у Београду. Наиме, Петничка метеорска група, у сарадњи са Природњачким музејем, приредиће изложбу свих метеорита пронађених на територији наше земље. Посебну пажњу сигурно ће привући велики метеорит из Димитровграда, масе од чак сто килограма! Поред њега, биће изложени и Сокобањски, Јелички, као и Козарачки, Мундрабиља и Канјон диабло метеорит. Изложба ће трајати током сва три дана Астро викенда у Дому омладине Београда.

Промоција књиге Астрономија

Данас од 15 часова, биће приређена промоција књиге Николе Божића „Астрономија“, у издању Креативног центра. Никола Божић руководи Одељењем математичко-техничких наука у Истраживачкој станици Петница, учествује у међународним процесима који се тичу управљања интернетом, интересују га климатске промене, организује астрономска такмичења .
„Астрономија“ је књига која читаоце упознаје са основним принципима астрономске науке и открива им мноштво занимљивости које су у вези са њом. Читалац може сазнати шта је астрономија, каква све сазвежђа постоје, како настају помрачење Сунца и Месеца, од чега се састоји реп комете, шта су супернове, како настају црне рупе. Радећи вежбе предложене у књизи „Астрономија“, дете може само да открије и научи нешто више о различитим областима астрономије: да пронађе звезду Северњачу, да обележи сопствени меридијан, да прати Месечеве мене, да ноћу одреди где се налази, да распознаје сазвежђа, да загреје воду енергијом звезде.

Истог дана, 28. децембра у 14 часова биће одржана и пројекција мини серије „Доба Еве“ (Eve no Jikan) у организацији удружења Сакурабана. У сарадњи са пријатељима из Гренадиера, Сакурабана ће представити неке од популарних друштвених игара са прикладном тематиком.

Серија предавања из астрофизике и астробиологије

Не пропустите ни серију предавања наших најактивнијих предавача и научника из области астрофизике, астробиологије, биохемије и биологије. Током викенда биће организовано шест предавања, у терминима од 16, 18 и 20 часова.

Посетиоци ће данас имати прилику да чују о пореклу живота од Луке Михајловића, затим излагање Тање Берић која ће говорити о екстремофилима, јунацима наше кампање, као и Немању Мартиновића, чије предавање се бави сазнањима која бацају ново светло на могућност постојања живота у Сунчевом систему (изузев на Земљи) и где то у комшилуку могу да постоје услови за живот.

Последњег дана Астро викенда, у недељу 29. децембра, Милена Чукић одржаће предавање „Ред који наступа из хаоса“, Бранислав Вукотић ће говорити о Млечном путу и местима погодним за живот какав познајемо, док ће нам др Милан Ћирковић приближити тему „Зашто је свемир настањив“. Ћирковић, научни руководилац Астро викенда, је научни саветник Астрономске опсерваторије у Београду (Србија), ванредни професор на Департману за физику Универзитета у Новом Саду (Србија) и истраживачки сарадник Института за будућност човечанства при Филозофском факултету Оксфордског универзитета (Велика Британија).

Астровикенд је партнерски пројекат Астрономске опсерваторије у Београду, Рачунарског центра Универзитета у Београду (РЦУБ) и Дома омладине Београда.

Покровитељ пројекта је Центар за промоцију науке, а детаљан програм и сатницу свих догађања можете видети на овој фејсбук страници.

Извор: Кућа добрих вести/Дом омладине Београда

Последњи пут измењено субота, 28 децембар 2013 18:24
Маja Јованов

је рођена 1977. године. Она је новинар са вишегодишњим искуством у праћењу реалног сектора, процеса приватизације и тржишта капитала. Сарађивала је и писала за дневне листове и економске магазине. Активно пратила значајне економске форуме и скупове, како у Србији, тако и у иностранству. Данашња интересовања су јој усмерена на интернет и мултимедијални приступ информацијама.

Врх Десктоп верзија