Кућа Добрих Вести

Login

Шта је Mindfulness - свесна пажња?

Оцените овај чланак
(2 гласова)

minfulnesssss3343БЕОГРАД - Mindfulness, свесна пажња је највише у историји научно испитан и доказан програм пракси и техника базираних на древним Далекоисточним системима.


Он подразумева релативно једноставан, систематичан начин тренирања свесне пажње. Овај метод је тако признат и познат због тога што може да промени дубоко укорењене навике као што су преплављеност емоцијама или снажне узнемиравајуце мисли. Кроз овај програм, физичка, духовна И емоционална узнемиреност се трансформише и с релативном лакоћом интегрише тело И ум у садашњем тренутку.


Иако се данас користи као један од најефикаснијих начина за контролу стреса, програм свесне пажње се у ствари много више тиче целокупног квалитета живота-а стрес се посматра као један његов део.


Mindfulness, програм свесне пажње нас учи како да сагледамо и променимо свој однос према свему и свима у животу, па тако и према узроцима стреса. Они који практикују ове технике развијају дубљу свесност, јасноћу и радозналост, прихватање, стрпљење и саосећање. Способност контроле стреса се учи и вежба кроз тренирање ума да одговори на изазове и ситуације на здрав начин, уместо реакције која проузрокује узнемиреност, фрустрацију, патњу и додатни стрес.


Овај курс је заснован на МБСР програму, кога је осмислио Др. Jon Kabat Zenn, пре више од 30 година, на основама древних Далекоисточних пракси које су интегрисне са модерним западним начином живота. Овај 8 недељни програм је лак за прихватање јер је употпуњен искуствима и доказима стеченим током последњих деценија врло успешног спроводења -потпомогнут је академским истраживањима из области неуробиологије, психологије, и генерално медицине.


Структура курса


Курс ће у БГ Јога центру почети у јануару 2017 и трајаће осам недеља. Могуће је потпуно овладати различитим методама, које раде и помажу на различите начине, и на различитим емоционалним, психичким али и физичким нивоима. Сваке недеље комбинујемо учење И практиковање на нивоу тела, како да седимо, дишемо, покрећемо се, са презентацијама, групним дискусијама, недељним праксама и дневним вежбама које радимо.


Ко се може пријавити


Овај програм је одличан начин рада на себи, и како га често дефинишемо, једна права животна вештина. Метод за учење и усвајање нових начина који помажу дубље саморазумевање и јасноћу, које резултирају већом опуштеношћу, способношћу за боље функционисање у спољном свету, бољу комуникацију, односе, релације.


Миндфулнесс је посебно погодан за све који осећају стрес, анксиозност и депресију, хроничне болове и болести, срчане проблеме,који имају алергије или дијабетис, као и за оне који пате од осећаја унутрашње празнине лиИ тешкоћа у проналажењу мира И стабилности у тренутним животним условима.


За овај програм није потребно никакво предходно искуство или припрема.


На којим нивоима можемо очекивати промене и побољшање?


-Телесна регулација и хармонизовање нервног система
-Унутрашње посматрање и само-разумевање
-Боља комуникација с окружењем
-Емоционална стабилност
-Флексибилност у реакцијама
-Контрола бола
-Контрола страха
-Развој интуиције
-Развој способности за контролу стреса
-Продубљивање саосећања


Где се налазе велики центри МБСР програма у свету?


Тренутно су два највећа центра за Mindfulness у свету у Масачусетсу и Оксфорду.


Извор: БГ Јога центар/Кућа добрих вести


Последњи пут измењено петак, 16 септембар 2016 15:38
Маja Јованов

је рођена 1977. године. Она је новинар са вишегодишњим искуством у праћењу реалног сектора, процеса приватизације и тржишта капитала. Сарађивала је и писала за дневне листове и економске магазине. Активно пратила значајне економске форуме и скупове, како у Србији, тако и у иностранству. Данашња интересовања су јој усмерена на интернет и мултимедијални приступ информацијама.

Остави коментар

Поља обележена (*) су обавезна. Основна употреба HTML кода је дозвољена.

...:::.„Кућа добрих вести“ не сноси одговорност за садржаје линкова који воде на друге интернет странице (спољашње везе) .:::... © Кућа Добрих Вести 2015

Врх Десктоп верзија