Кућа Добрих Вести

Login

Теслианум

Теслианум

Кућа добрих вести
Научна редакција „Теслианум“
Уредник: Жељко Сарић

Ако имамо било чега у овој земљи у изобиљу, то су првенствено научни таленти. Славу наше науке пронео је пре сто година ненадмашни геније Никола Тесла, а за њим су уследили и многи наши чувени научници: Михаило Пупин, Милева Марић Ајнштејн, Јован Цвијић, Михаило Петровић Алас, Јосиф Панчић и многи други. Стога можемо са правом да очекујемо много добрих вести на пољу науке.

Наш превасходни циљ је афирмација младих научника, ђака и студената као и уопште српске науке у свету. Такође ћемо радити на презентацији мало познатих радова нашег генија Николе Тесле јер за то постоји велики интерес у свету. Пратићемо и најновија научна достигнућа и текуће научне трендове у свету.

Наша сарадња биће и у области иновација и проналазаштва. Пратићемо активности разних савеза проналазача у земљи  и иностранству као и Завода за интелектуалну својину у области заштите ауторских права и могућности заштите истих у иностранству.

Зашто "Теслианум"?

Никола Тесла је на планетарном нивоу симбол науке. Стога, с обзиром да је Србин по пореклу имамо ту привилегију да се дичимо нашим земљаком дајући његово име нашој научној рубрици.

MAJMESECВЕОГРАД - Традиционална манифестација Мај месец математике (М3) биће одржана у понедељак, 14. маја, седми пут заредом, у организацији Центра за промоцију науке у сарадњи са Математичким институтом САНУ.

недеља, 13 мај 2018 10:00
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

inovationweekБЕОГРАД -  У сусрет индустријској револуцији 4.0 од 28. маја до 1. јуна ове године у Београду, Новом Саду и Нишу организoваће се „Innovation week“.

среда, 09 мај 2018 13:00
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

element22454545БЕОГРАД - Дванаести број научнопопуларног часописа Елементи појавио се на киосцима у суботу, 14. априла, а главна тема броја су бициклизам и његова историја, чиме се обележава тачно два века од патентирања бицикла. 

среда, 18 април 2018 16:00
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

tesltakamppppppБЕОГРАД - Тесла Сајбер камп намењен је студентима, али и другим полазницима заинтересованим за опус Николе Тесле или за било коју од фестивалских области.

четвртак, 05 април 2018 11:34
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

cernБЕОГРАД - Висока делегација Европске лабораторије за нуклеарна истраживања (ЦЕРН) у званичној је посети Републици Србији.

петак, 30 март 2018 09:00
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

transferrererereБЕОГРАД - Савет за сарадњу науке и привреде формиран је у Привредној комори Србије, а за председника Савета изабран је Владимир Поповић, државни секретар у Министарству просвете, науке и технолошког развоја.

среда, 21 март 2018 12:00
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

kvantumdmmddБЕОГРАД - У среду и четвртак, 21. и 22. марта, у Српској академији наука и уметности у Београду, одржава се конференција о Квантној музици, на којој ће говорити најпознатији светски квантни физичари.

понедељак, 19 март 2018 11:25
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

protolabaaaaБЕОГРАД - У Научном клубу Београд, у Краља Петра 46, отворен Мејкерс спејс, прва научно-занатска радионица отворена за све с креативним идејама које се могу материјализовати.

среда, 14 март 2018 14:05
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

MMM149145454545БЕОГРАД - Кит Девлин, професор математике с Универзитета Станфорд, детаљније разматра појам „осећај за бројеве“.

 

Зашто је важно имати осећај за бројеве? Осећај за бројеве је важан зато што охрабрује ученике да размишљају флексибилно и промовише сигурност при раду с бројевима. Ауторке Ен Карлајл и Бренда Меркадо љупко томе дају људску црту у својој књизи Teaching Preschool and Kindergarten Math из 2012. објашњавајући да деца „постају пријатељи с бројевима“. Или, како је то навела Мерилин Бернс, стручњак у области математичког образовања, у својој књизи About Teaching Mathematics из 2007, „ученици долазе до сазнања да бројеви имају смисао и да су исходи разумни и очекивани“.

 

Слично, у одломку који се бави математичким образовањем деце са сметњама у учењу, Расел Герстен и Дејвид Чард написали су 1999. следеће: „Баш као што је наше разумевање фонемског знања из корена изменило почетну наставу читања, тако се и утицај осећаја за бројеве на почетни развој математике и на сложеније математичко размишљање одражава на наставу.“

 

Реч је о томе да ученици којима недостаје осећај за бројеве чак имају проблем да стекну основу потребну за једноставне рачунице, а камоли за сложенију математику. У једној научној студији из 2013, спроведеној на Универзитету у Мисурију, која је обухватила 180 ученика седмог разреда, разултати су показали да су „они који су заостајали за својим вршњацима на тесту основних математичких вештина потребних да би могли да функционишу као одрасле јединке друштва, били исти они који су имали најслабији осећај за бројеве или су били најмање речити у време када су кренули у први разред“. Саберите два и два и добићете отрежњавајућу чињеницу да свака пета одрасла особа у САД не поседује математичко знање средњошколског ученика — због чега је, нажалост, недовољно квалификована за већину послова.

 

Како се предаје осећај за бројеве? Многобројна научна истраживања показала су да се осећај за бројеве изграђује постепено, током времена, као резултат процеса истраживања бројева, њихове визуализације у различитим контекстима и кроз повезивање с броејвима на различите начине.

 

Бернс наводи следеће кључне наставне стратегије за изграђивање осећаја за бројеве засноване на истраживањима:

 

Користите различите начине израчунавања: Када наставник наведе више различитих начина за решавање задатка — издвојених из одговора ученика или својих сопствених предлога — даје ученицима прилику да се сретну са стратегијама које можда нису разматрали. Као што Бернс објашњава, „када деца мисле да постоји само један исправан начин за израчунавање, тада се концентришу само на његово учење и примену, уместо да размишљају о томе шта има смисла користити у датом задатку“.

 

Редовно тражите од ученика да рачунају напамет: Менталне рачунице охрабрују ученике да изграде своје знање о бројевима и нумеричким односима. Онда када се не могу ослонити на научене процедуре или када не могу држати у глави велике бројеве, приморани су да размишљају ефикасније и да се прилагођавају разматрајући алтернативне стратегије за решавање задатка.

 

Разговарајте на часу о стратегијама за израчунавање: Дискутовање с ученицима о стратегијама помаже им да искристалишу своје размишљање истовремено им пружајући могућност да критички процене приступ својих другова из разреда. Док усмеравате дијалог, обавезно записујте идеје на табли како бисте помогли ученицима да повежу математичко размишљање са симболичким приказом. Као што је то наведено у књизи Classroom Discussions: Using Math Talk to Help Students Learn, циљ „није да се повећа количина изговорених речи, већ да се воде квалитетнији разговори“.

 

Уведите процењивање као обавезан део рачунања: Већина математике коју свакодневно радимо — доношење одлуке када треба кренути да би се на време стигло до школе, коју количину боје купити, колику напојницу оставити у ресторану, који ред за касу изабрати у самопослузи — не зависи само од рачунања напамет, већ и од процењивања. Међутим, задаци из наставне теме заокруживања бројева који се могу наћи у традиционалним уџбеницима не дају ученицима неопходан контекст да би могли да разумеју процењивање или да изграде осећај за бројеве. Да би се то постигло, процењивање мора бити уграђено у проблемске ситуације.

 

Тражите од ученика да објасне како су нумерички резоновали: Када питате ученике за начин размишљања — и када чине грешке и када дођу до тачног резултата — стављате им до знања да је поента математике у расуђивању, да цените њихове идеје и, што је најважније, да за њих математика треба да има смисла. За наставника је анализа размишљања веома важан алат за формативну процену, јер помаже разумевању добрих и лоших страна сваког ученика понаособ, као и увиђању њиховог познавања наставног садржаја, грешака у његовом разумевању и стратегија размишљања које користе.

 

Постављајте нумеричке задатке који имају више од једног могућег решења: Задаци с више решења пружају ученицима мноштво прилика да нумерички расуђују. То је могућност да се бројеви истражују и да се можда креативније доносе закључци, него што је то могуће онда када постоји „само један тачан одговор“.

 

Извор: Елементариум/Кућа добрих вести

субота, 10 март 2018 13:00
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

VESTACI45454545БЕОГРАД – У Дому омладине 15. марта са почетком у 19 часова биће одржана дебата „Генерална проба будућности“ на тему револуционарних технологија и њиховог утицаја на живот и рад људи.

петак, 09 март 2018 14:10
Објављено у Теслианум
Написала
Опширније... 0

...:::.„Кућа добрих вести“ не сноси одговорност за садржаје линкова који воде на друге интернет странице (спољашње везе) .:::... © Кућа Добрих Вести 2015

Врх Десктоп верзија