Кућа Добрих Вести

Login

Десет природних начина за ублажавање симптома менопузе

Оцените овај чланак
(1 Глас)

velnessssdfdfdfВећина жена улази у менопаузу око 50. године, када постепено слаби функција јајника. Симптоми овог стања могу да буду од благих до веома бурних, те могу, у великој мери, ометати свакодневне навике и негативно утицати на квалитет живота.

 

Поред бројних хормонских терапија, постоје природни начини ублажавања тегоба менопаузе. Препоручујем вам да их испробате, јер заиста могу помоћи.

 

Ланено семе

 

У исхрану обавезно уврстите ланено семе, као и друге намирнице које садрже фитоестрогене, тј. биљна једињења која су слична естрогену. Поједина истраживања утврдила су да фитосетрогени доприносе хромонској равнотежи, јер имају сличну структуру женким полним хормонима, па могу да заварају организам и створе привид веће количине естрогена, чиме се умањују бројни непријатни симптоми менопаузе.

 

Кокосово уље

 

Кокосово уље такође садржи фитоестрогене, па доприноси ублажавању симптома менопаузе. Има их још у махунаркама, попут пасуља, затим у шаргарепи, јабукама и трешњама. Међутим, уколико сте имали рак дојке, а тумор је био позитиван на естроген, не смете конзумирати фитоестрогене. Осим тога, кокосово уље садржи и здраве масти које ће вам помоћи да убрзате метаболизам.

 

Зелено лиснато поврће

 

Једите што више зеленог лиснатог поврћа, јер оно садржи калцијум, неопходан за очување здравља костију. Наиме, недостатак естрогена у менопаузи утиче на настанак остеопорозе, па је потребно да унесете најмање 1200 мг калцијума дневно, исхраном или суплементима. Пре него што се одлучите за суплементе консултујте се са лекаром.

 

Интегралне житарице

 

Једите интегралне безглутенске житарице, попут киное и интегралног пиринча, јер садрже витамин Е. Један је од најефикаснијих антиоксиданаса, који штити ћелије од слободних радикала, те превенира кардиоваскулрне тегобе, које се често јављају у менопаузи због неуравнотежених хормона.

 

Лосос

 

Нагле промене расположења такође су један од симптома менопаузе. Наиме, због осцилације хормона, може доћи до развоја депресије. Зато једите храну богату омега-3 масним киселинама, јер она стимулише производњу серотонина, тзв. хормона среће.

 

Жалфија

 

У менопаузи обавезно пијте чај од жалфије јер ублажава таласе врућине, односно валунге, те ноћно знојење и обилне менструације.

 

Матичњак

 

Можете да пијете и чај од матичњака, јер опушта, умирује и побољшава расположење и умне способности.

 

Кантарион

 

Ова биљка такође ублажава валунге и ноћно знојење. Добро је средство за борбу са несаницом, отклања депресију и узнемиреност. Можете пити чај од кантариона, али и конзумирати природне препарате попут уља ове биљке.

 

Црвена детелина

 

И ова биљка може да вам буде од велике користи јер садржи фитоестрогене. Осим тога, спречава оштећења кардиоваскуларног система и костију, што је веома честа појава у менопаузи.

 

 

Извор: Totallywellness.rs

 


Последњи пут измењено среда, 27 март 2019 15:43

Остави коментар

Поља обележена (*) су обавезна. Основна употреба HTML кода је дозвољена.

...:::.„Кућа добрих вести“ не сноси одговорност за садржаје линкова који воде на друге интернет странице (спољашње везе) .:::... © Кућа Добрих Вести 2015

Врх Десктоп верзија