Кућа Добрих Вести

Login

Наташа Јанић: "Мађари ме одвојили од кћерке у Лондону"

Оцените овај чланак
(0 гласова)

janicmitrovicdusevБЕОГРАД - Наташа Јанић, освајач шест олимпијских медаља, изјавила је да  јој је психолошки најтежи тренутак  ове године био када  јој мађарско руководство није дозволило да са кћерком Миланом буде у истом хотелу у току Олимпијских игара у Лондону.

Заплакала је, у том тренутку, други пут у току предавања које је одржала на Факултету спорта и физичког васпитања у Београду  када је, одговарајући на питање студената покушала да објасни шта значи психолошка припреме и мир уочи великог такмичења.
- Циљ у Лондону била је златна олимпијска медаља. Један од разлога што сам оманула  је што кћерка није била код мене. Психолошки, ово  ми је веома тешко пало.  Веома је важно да такмичар буде потпуно без брига пред најважније такмичење, да зна колико му је времена потребно да стигне на тренинг, где су смештени  кајаци и да, што је и најважније  буде са онима које познаје и воли. Без тога нема ни успеха. Јесте, освојила сам сребро и бронзу, али то није било оно што сам желела.
Добила је буран аплауз препуног амфитеаатра. Први пут се заплакала када је говорило о почецима у кајаку и успомени на оца Милана, прослављеног југословенсог кајакаша и освајача  сребра на ОИ у Лос Анђелесу 1984.  и троструког првака света.
- Расла сам уз његове успехе и играла се са његовим медаљама. Он је и мене, али и оба брата увео у кајак и пробудио љубав према том спорту. И сада живим у кајакашкој породици, јер је мој супруг Адријан Душев и сам некада освајач медаља у кајаку а и његова деца су такође успешни кајакаши, па је неизбежно је да и у приватном животу говоримо много о нашем спорту. Веома је тешко раздвојити спортски део од приватног живота. Спортиста мора да буде егоиста, да мисли само на себе и на успех док је на борилишту. Признајем, таква сам у кајаку. У приватном животу сам потуно другојачија.
На питање шта планира после каријере, Наташа Јанић је рекла:
- Због одласка у Мађарску 2001. сам прекинула студије на вишој школи и за сада немам могућности, јер желим да  пружим максимум у спорту, да наставим судије. Сугурна сам да нећу бити тренер. Од себе тражим максимум у спорту, бојим се да ако бих то тражила од спортисте кога тренирам, а он не би могао да испуни, нервирала бих се, а ту нема добре сарадње.
Мађарски савез затеже око дозволе, али тренер и супруг Наташа Јанић, Адриан Душев, некадашњи прослављени бугарски кајакаш, открио је део планова:
- Наташа ће се идуће године такмичити! Мађари неће дати дозволу, али имамо легитиман начин да стекне право учешћа и надам се да ће нам у томе помоћи држава Србија. Нећу дозволити да паузира ни месец, јер имамо чврст програм чији је циљ  медаља у Рију. После Нове године, јер је сада на радном одмору, почињемо припреме за 2013. где желимо једну  европску или светску медаљу а да у 2014. дођемо на ниво форме из 2014.  и весламо прво за квалификациону норму за Рио а после и за олимпијску медаљу 2016.  Имамо подршку Олимпијског комитета Србије и људи из Кајакашког савеза Србије и видећемо и у којим чамцима ће веслати, двојцу или четверцу.
Сусрет Наташе Јанић Душев и студената организовала је Катедра за веслање Факултета спорта и физичког васпитања у Београду. Водитељи трибине били су  Дарко Митровић руководилац катедре и асистент Жељко Рајковић, а госте и суденте поздравио је и декан факултета Ђорђе Стефановић. Прусуствовао је и  Слободан Јовановић председник Одбора за мирне воде Кајакашког савеза Србије.
Наташа Јанић је рођена 1982. у Бачкој Паланци. У Сиднеју 2000. је освојила четврто место у олимпијској регати и потом се, 2001. преселила у Мађарску и почела да весла за Сегедин а нешто касније је узела и мађарско држављанство. У Атини 2004, Пекингу 2008. и Лондону 2012. освојила укупно шест олимпијских медаља: два злата у Атини и једно у Пекингу, два сребра (у Пекингу и Лондону) и једну бронзу (у Лондону).
Са шампионата света има укупно 18 златних медаља и четири сребрне. Остаће упамћено њено учеше на СП  2005. у Загребу када је са Каталин Ковач освојила три златне медаље,  а 2006. на СП у Сегедину чак шест златних медаља. Освојила је 17 златних и четири сребрне европске медаље.Ове године на ЕШ у Загребу освојила је два злата.
И њена браћа Стјепан и Мића су били успешни кајакаши. Удата је за Бугарина Андријана Душева који има олимпијску бронзу а сада је тренер, и имају кћер Милану.
Повратак Наташе Јанић у Србију објављен је на конференцији за медије 3. октобра.

Извор: Кућа добрих вести

Последњи пут измењено четвртак, 29 новембар 2012 18:36
Бранимир Васић

У дневном спортском новинарству радио је више од 33 године. Цео радни век провео је у листовима Спорт и Спортски журнал (у чијем је оснивању и учествовао). Извештавао је са Зимских олимпијских игара 1984. и Летњих олимпијских игара у Атланти 1996. и Атини 2004. Извештавао је и са више шампионата света у бициклизму, стрељаштву, куглању, боксу, кајаку и кануу, као и са десетак светских купова, више од 30 европских шампионата и са више од 20 Балканских шампионата у разним спортовима. Аутор је више спортских публикација.

1 Коментар

• Rodoljub

Mozda je ovo posredan komentar, ali moja asocijacije je : 1999-te godine, u vreme trajanja bombardovanja Srbije, jedna novinarka "Borbe", koja se prvobitno sklonila kod oca u Australiju, odlucila je da se vrati u Srbiju (na opste zaprepascenje). Posto smo jos bili pod sankcijama, isla je avionom do Budimpeste, a onda autobusom, za Srbiju. Posto svako kada putuje prvu predstavu o jednom narodu_drzai stekne, prilikom susreta sa carinicima.
    Novinarka im je doslovno rekla " Dok ste bili pod Rusima, uzimali ste Wiski, a sada kad ste demokrate, zadovoljni ste i "Koka-Kolom"

Rodoljub петак, 30 новембар 2012 15:37 Линк коментара

Остави коментар

Поља обележена (*) су обавезна. Основна употреба HTML кода је дозвољена.

...:::.„Кућа добрих вести“ не сноси одговорност за садржаје линкова који воде на друге интернет странице (спољашње везе) .:::... © Кућа Добрих Вести 2015